پیام همدردی
عبدالطیف پدرام عبدالطیف پدرام

 

به مناسبت درگذشت نا بهنگام محمود بریالی

یکی از چهره های نامدار سیاسی- فرهنگی

در افغانستان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

درپی درگذشت محمود بریالی وبا دریافت این خبر تأسف انگیز، من عبدالطیف پدرام رهبرکنگره ملی افغانستان، ازنام خود وبه بیان دیگر از نام کنگره ملی بهمین و سیله ضایعه و فقدان جانگداز یکی از بهترین رهبران حزب دموکراتیک خلق افغانستان ( جناج سازمان پرچم ) و اخیراً پایه گزار ورهبر نهضت فراگیر میهنی در برون مرز را، به جامعه احزاب، رهبران واعضای نهضت میهنی، یاران وهمکاران دوران فعالیت در حزب دموکراتیک خلق، حوزه های فرهنگی کشور، دوستداران و همروزگاران آشنا به ایشان، باز ماندگان و بستگان، نزدیکان و خویشاوندان آن مرحوم عرض تسلیت دارم.

انصافا این خبربسیار سنگین و تأسف انگیز است، باور ودرک چنین غمی درغربت و اتفاق آن برای آن دوست بزرگوار، بهر روی از رنجهای جانسوز نسل ماست. محمود بریالی دوست بسیار صمیمی بنده و آشنای مورد احترام همه رهبران و فعالان سیاسی در جنبش پیرو ترقی و پیشرفتهای انسانی کشورما بود. اوبیش از آنکه یک نام حزبی داشته باشد، جلوه های فرهنگی و روشنفکرانه شخصیتش چشمگیر بود.

روانشاد محمود بریالی برادر کهتر مرحوم ببرک کارمل ویکی از فعالان دست اول درحزب دموکراتیک خلق افغانستان ( درجناح پرچم ) بود، او بیشترین سهم ونقش خویش را در حوزه ی فرهنگ و سیاست اختصاص داده بود. ازهمین رهگذر است که اورا نمیتوان به برخی از پیامد ها و تبعات مردم ناپذیر سیاست های حزب و حاکمیت حزبی در دوران پیش از مجاهدین؛ متهم نمود.

من این ماتم جانگداز را به جامعه ی فرهنگی کشور، همراهان ایشان در نهضت میهنی و تمامی دوستان و همباوران آن مرحوم، مخصوصاً به پیشگاه همسرو بازماندگان خانواده اش، تسلیت میگویم. برای بازماندگان صبر واجر وبرای آن مرد نیکنام و سفرکرده علو درجات طلب میکنم. روانش شاد باد

 

عبدالطیف پدرام

رهبر کنگره ملی افغانستان

 


December 10th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها